Entrades populars

dijous, 7 de març del 2013

UNA PISTOLA EN CADA MANO de Cesc gay UNA PISTOLA EN CADA MÀ de Cesc Gay

Cesc Gay es un cineasta peculiar, con varias películas que conservan una misma estructura en mostrar la Barcelona actual, urbana y moderna. En su mejor película, “En la ciudad”, mostraba varios personajes entrecruzados, con sus angustias y anhelos de mejorar sus vidas, con un tono entre Woody Allen y película francesa. La anterior que vi de él, “V.O.S.”, las famosas siglas de “versión original subtitulada” fue decepcionante, pues no supo plasmar la diferencia entre realidad y ficción que nos mostraba (varios personajes que ruedan una serie televisiva y cómo se comportan los actores fuera del plató), echando a perder la buena idea inicial. En su nueva película, Gay ha rodado de una manera peculiar, con actores que venían a rodar sus escenas y luego se iban, esperando a que tuvieran un hueco en su agenda, volaran a Barcelona y rodaran. Por ello, apenas hay entrecruzamiento entre la mayoría de personajes, más bien al final. Pero muestran varios personajes arquetípicos de la sociedad de hoy, casi siempre presentados de dos en dos. Así vemos a Eduard Fernández y a Leonardo Sbaraglia, a Javier Cámara y a Clara Segura, a Luis Tosar y Ricardo Darín, a Eduardo Noriega y a Candela Peña… Reparto muy variado, con varias situaciones cotidianas en las que muchos nos podríamos reconocer, como la de Noriega y Peña en la sofisticada oficina situada cerca de la Torre Agbar barcelonesa (esa relación entre compañeros de trabajo, que parece que se gustan y luego puede pasar cualquier cosa). Al final, todas estas historias tienen un punto inesperado, incisivo, lúcido, que Gay nos muestra sin concesiones. Excelentes interpretaciones de los actores. La vista de Barcelona es buena, como escenario de historias urbanas, a Gay no le hace falta usarla de tarjeta postal.

UNA PISTOLA EN CADA MANO: * * * *

“UNA PISTOLA EN CADA MÀ” de Cesc Gay

Cesc Gay és un cineasta peculiar, amb diverses pel.lícules que conserven una mateixa estructura en ensenyar la Barcelona actual, urbana i moderna. En la seva millor pel.lícula, “A la ciutat”, mostrava diversos personatges entrecreuats, amb les seves angoixes i anhels de millorar les seves vides, amb un to entre Woody Allen i pel.lícula francesa. L’anterior que vaig veure d’ell, “V.O.S.”, les famoses sigles de “versió original subtitulada” va ser decebedora, ja que no va saber plasmar la diferència entre realitat i ficció que ens mostrava (diversos personatges que fan una sèrie televisiva i com es comporten els actors fora del plató), fent malbé la bona idea inicial. En la seva nova pel.lícula, Gay ha rodat d’una manera peculiar, amb actors que venien a fer les seves escenes i després se n’anaven, tot esperant que tinguessin un forat a la seva agenda, viatgessin cap a Barcelona i apa, a rodar. Per això, amb prou feines n’hi ha entrecreuament entre la majoria de personatges, més bé al final. Però mostren diversos personatges arquetípics de la societat d’avui, gairebé sempre presentats de dos en dos. Així veiem a Eduard Fernández i Leonardo Sbaraglia, a Javier Cámara i Clara Segura, Luis Tosar i Ricardo Darín, a Eduardo Noriega i Candela Peña… Repartiment molt variat, amb diverses situacions quotidianes en què molts ens podríem reconèixer, com la de Noriega i Peña a la sofisticada oficina situada a prop de la Torre Agbar barcelonina (aquesta relació entre companys de feina, que sembla que s’agraden i després pot passar qualsevol cosa). Al final, totes aquestes històries tenen un punt inesperat, incisiu, lúcid, que Gay ens mostra sense concessions. Excel.lents interpretacions dels actors. La vista de Barcelona és bona, com a escenari d’històries urbanes, a Gay no li cal mostrar-la de targeta postal.

UNA PISTOLA EN CADA MÀ: * * * *





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada